Retour & Garantie

30 dagen bedenktijd

Het kan wel eens voorkomen dat je bestelling niet naar wens is. Graag bieden wij de mogelijkheid om je bestelde producten binnen 30 dagen te retourneren.

Retouraanvraag

Vul het retourformulier in je persoonlijke account in om je product(en) te retourneren. Na het versturen ontvang je een e-mail met daarin de aanmelding van de retour.

Gratis retourneren

Je kunt je product(en) in onbeschadigde originele verpakking retourneren. Voor de retourzending dient er een retourlabel van PostNL aangevraagd te worden bij onze klantenservice. Print deze uit en bevestig hem op de bovenzijde van het pakket (alleen als de zichttermijn van 30 dagen niet is overschreden). Het pakket kun je hierna bij een PostNL locatie inleveren. Als je het product op eigen initiatief, of via een andere vervoerder, wilt retourneren, zijn de directe kosten voor het retourneren voor je eigen rekening.

Het volledige aankoopbedrag zal samen met de eventueel betaalde verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug worden overgemaakt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt gedaan, tenzij anders is afgesproken. Voor terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of zodra je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Voor een snelle afhandeling van je retourzending adviseren we om (een kopie van) de originele factuur (of ander aankoopbewijs) aan de retourzending toe te voegen. Graag ontvangen wij daarbij de reden van retour. Je bent echter niet verplicht de reden te vermelden.

Retourvoorwaarden

Conform de zichttermijn van 30 dagen mag je een product in deze periode retourneren. Dit gaat in op de dag na ontvangst van uw artikel(en). Voorwaarde is wel dat je het product retour stuurt in de onbeschadigde, originele verpakking - indien redelijkerwijs mogelijk - en het product geen sporen van gebruik vertoont. Om te controleren of een kledingstuk, honden/kattentuig, etc. past, mag u het product uit de verpakking halen en naast je huisdier houden. Het product mag, om hygiënische redenen, niet in aanraking zijn geweest met je huisdier. Indien wij bij terugkomst constateren dat het product bevlekt, gedragen, haar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering. Als het product onverkoopbaar is (waardevermindering 100%), dan kun je ervoor kiezen om het product terug te laten sturen. Je betaalt dan wel de verzendkosten. Aangezien wij vaak geconfronteerd worden met producten die niet in nieuwstaat worden geretourneerd, moeten wij helaas deze regels hanteren voor het passen en/of terugsturen.

Je draagt als koper het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt.

Het artikel bevindt zich voor zover mogelijk in originele staat en fabrieksverpakking.

Uitzonderingen

Niet alle producten kunnen worden geretourneerd. De volgende producten vallen niet onder de zichttermijn van 30 dagen:
- artikelen die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn;
- artikelen van merkproducten waarvan de verpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is;
- artikelen die om hygiënische redenen niet meer retour gestuurd kunnen worden, zoals snacks, speeltjes en voeding (als de verpakking is geopend).

Retouradres

Dierspecialist Beijer
't Plein 46
3831 CR Leusden
Nederland

Garantie

Dierspecialist Beijer staat garant voor de deugdzaamheid van de artikelen die je bij ons bestelt. Je krijgt daarom standaard minimaal een garantie van drie maanden op al onze artikelen en op onze merkproducten een garantietermijn van maar liefst één jaar én daarnaast beloven we een snelle garantieafhandeling. Onze garantie geldt niet op een defect dat is veroorzaakt door slijtage, verkeerd of intensief gebruik, val en stootschade tenzij anders staat vermeld.

Beroep op garantie

In geval van een defect willen wij je vragen om een e-mail te sturen naar info@dierspecialistbeijer.nl met enkele foto’s van de schade en onder vermelding van je ordernummer. Wij helpen je per mail graag verder.